mandag 21. oktober 2013

Galskap - Treningen i gang til Birken 2014

I går kveld satte vi oss tre stykker opp på sykkelene våre, og tråkket i vei i ruskeværet på jæren. Vind, lett regn og mørket skulle ikke få stoppe oss. Det ble en tur på 5 mil etter ca. 2 timer og 40 minutters tråkking rundt på jæren, med en snittpuls på 147. Jeg hadde noen fine turer på forsommeren, men har ikke hatt fremme sykkelen nå på 4 mnd. Jeg har jo heller aldri vært noen syklist, og faktisk syntes at sykling har vært ganske så kjedelig. Det tar liksom så lang tid. Så hvorfor jeg har begitt meg inn på slike syke innfall som å delta i sykkelritt, det skjønner jeg ennå ikke. Men, jeg liker utfordringer. Og jeg liker å bevise at jeg både vil, kan og klarer å nå de målene jeg setter meg. Samme gjelder jo med røyken. Som det nå er 8 dager og 10 timer (iflg. app'en Røykeslutt) siden ble stumpet!

Fra en tidligere tur i sommer og fint vær. Lengtet tilbake til dette i går.
Merker i dag at bakenden også trenger å bli herdet, for den er heller ikke akkurat vant til et hardt og lite sykkelsete. Stort sett gikk det greit, men jeg gikk nok litt for hardt ut i de første bakkene etter ca. 8 km til 1 mil, og måtte slite med melkesyre resten av veien. Her var snittpulsen oppe i 165. Så alle små kneiker etter dette føltes som bratte bakker for lårene mine :-) Nå blir det en dag pause, så må jeg vel prøve meg på litt intervall trening. Tok kontakt med en venn av meg fra Horten tidligere i går, for å få tips om sykkelvalg og opptrening til slike utfordringer. Da fikk jeg noen gode tips tilbake, som jeg tar med meg videre :-) Det gjelder å få tips av de som har erfaring!


Så i kveld får hunden få min fulle oppmerksomhet. Trenger å få lagt inn en god lydighetsøkt. Så jeg får ta med meg godbiter, kjegler, neseprøve pinner og diverse annet snacks i sekken, og finne ei slette vi kan trene på. Kanskje får jeg tid til å legge ut et spor etter jobb, som vi kan gå i kveld? Det er alltid gøy.


Så avsluttes vel kvelden i sofaen med 71 grader nord, Brille og Asbjørn Brekke show :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar