onsdag 26. juni 2013

Hverdagstrening


Hei,

Da var jeg tilbake fra fotballturneringen Plussbankcup som ble avholdt på Flekkerøya på utsiden av Kristiansand fra lørdag til tirsdag. Ungene sov på Flekkerøy Skole, mens vi voksne hadde leid oss en hytte/sjøbod ved sjøkanten på sør sida av øya. Der storkoste vi oss sammen med to andre familier.


Hytta lå ca. 4 km fra fotballbanene på øya, så derfor tok vi med oss sykler. Så hver morgen syklet vi de 4 kilometerne opp til banene, og det ble også en del sykling frem og tilbake til badeplasser og til felles bespisning. Så i løpet av 3 dager ble det syklet ca. 4 mil. Dette er hva jeg kaller hverdagstrening. Vi kunne jo brukt bilen, men valgte sykkelen.

I tillegg hadde jeg med meg joggeskoa. De fikk jeg brukt på søndag ettermiddag, da det var god tid mellom kampene. Jeg fant en skogsløype på kartet jeg trodde var bra, men det viste seg å være rimelig gjørmete og ulendt. Så litt ut i turen så jeg plutselig noen blå merker på noen trær som indikerte en turløype. Jeg fulgte så merkene som var malt på trærne. Jeg vil vel kalle turen for et terrengløp, eller kanskje orienteringsløp, da det det gikk på å lete litt etter merkingen for å finne veien. Men, det ble til slutt en fin tur på ca. 6 km i veldig utfordrende terreng. Pulsen lå gjennomsnittelig på ca. 170, så det var ganske hardt. Alternativet kunne jo vært å legge seg på sofaen å vente på neste kamp, men så valgte jeg joggeskoene i stedet og angret ikke et sekund på det.

Når det gjaldt fotballkampene, så reiste vi ned med Frøylands jenter 10 lag, og de gikk ubeseiret gjennom turneringen med ca. 80 - 15 i målforskjell på 8 kamper :-) Strålende fornøyd med innsatsen til jentene. Her ble det vist ekte idrettsglede. Dette er en gjeng med fantastisk flotte jenter som viste et utrolig vennskap og samhold hele tiden. Både på og utenfor banen.

Felix fikk ikke være med denne gangen. Vi har heldigvis et vennepar som bor rett ved oss, som tok godt vare på han mens vi var borte. Jeg fikk oppdateringer underveis på hvordan han hadde det, og de sendte fine bilder fra turer de var ute på. Han fikk leke med andre hunder, og koste seg uten matfat. Selv om han vistnok hadde litt sement mellom ørene den første dagen :-)


Nå er det tilbake til hverdagen igjen. Joggeskoene har blitt tørre etter terrengløpet på søndag, så det er nok bare å finne de fram i ettermiddag.

Gleder meg også til helgen. Da er vi 6 kamerater som reiser opp til Sirdal på hyttetur. Da skal vi sykle både på lørdag og søndag, og selvfølgelig kose oss på kveldene med god mat og godt drikke i godt lag. Trening og hverdagsoppgaver kan gå veldig godt overens, hvis man bare planlegger og prioriterer.


Datoen for røykeslutt ble også fastsatt i løpet av helgen. Datoen er satt til torsdag 1. august! Hvorfor? Hvorfor ikke? Da er sommerferien over, og en ny røykfri fremtid kan begynne.

Så alle andre som vurderer det samme - Sett datoen opp og bli med på ferden.





Hva gjør du for å få lagt inn trening som en del av timeplanen i en travel hverdag?



3 kommentarer:

  1. Skal bli gøy å følge bloggen din og se hvordan det går framover :D

    SvarSlett
  2. Superbra Roar !! :0)

    SvarSlett
  3. Takk. Dette skal jeg klare. Så bare følg med :-)

    SvarSlett