torsdag 27. juni 2013

Trening krever prioritering og vilje til gjennomføring


I går var jeg sliten. Allikevel ble det litt hagearbeid etter jobb og middag. Etterpå hadde jeg bare lyst til å legge meg på sofaen og hvile ut. Jeg satte meg ned og tenkte at det gjør jo ikke noe om jeg dropper treninga i dag. Jeg kan jo bare ta det igjen i morra.

Problemet er at sånne tanker kommer nesten hver dag, og hvis jeg ikke tar tak i meg selv og drar meg opp av sofaen, så vil jeg aldri nå målene mine. Nå i startfasen må jeg se på trening som en "jobb". Den må prioriteres. Så jeg hentet frem litt viljestyrke, og dro på meg joggeklærne. Jeg tok med Felix i bilen, og kjørte til skogen.

Og det som er så herlig er at når du først har kommet deg ut, så får du en sånn god følelse med deg selv. Så vi løp en strekning langs Frøylandsvatnet  på 6 km, og det må jeg si gjorde godt. Kanskje ikke så langt vil mange si, men det er ca. det jeg klarer foreløpig uten stopp. Samtidig så tar det ikke så veldig lang tid, og da er det lettere å prioritere å løpe litt oftere. Samtidig er det viktig og ikke starte med for lange økter. Da er faren for skader større, og motivasjonen vil falle hvis jeg ikke skulle klare å gjennomføre eller at det rett og slett blir for tungt eller tar for lang tid.

Logget ved bruk av Polar Beat app'en på iPhone og pulsbelte Polar H7: https://www.polarpersonaltrainer.com
Jogging 26.06.2013 20:16
Duration: 00:34:14, HR Avg: 167, HR Max: 181, Calories: 509kcal, Distance: 6.04km, Pace Avg: 05:39min/km
 
Her er Felix etter endt løpetur :-)
 
Litt seinere på kvelden tok jeg med meg Felix ut i hagen. Da var det tid for litt lydighetstrening (Lp). Tok for meg fri ved fot med mange vendinger. Spesielt er jeg opptatt av kontakten under øvelsen, da det er dette som er desidert viktigst. La også spesielt vekt på at han skal gå tettere på venstrefoten min, da han har en tendens til å skjene litt ut fra meg. Vi trente vel til sammen ca. 15 min, med litt ball lek og godbiter innimellom som belønning. Øvelsen gikk ganske så bra på slutten, så da var jeg fornøyd. I Lp må jeg alltid passe på at jeg ikke holder på for lenge, slik at Felix blir lei og øvelsene blir utført slurvete på grunn av det. Tenkte jeg skulle filme en avstandskommando, men det var ikke så lett å både filme og kommandere samtidig. Så på filmen gjør han opptil flere feil og forflytter seg, da mine signaler blir ganske så utydelige med mobilen i hånden. Men, jeg legger det allikevel ut så dere skal få se godgutten min som jeg trener med :-)
 
 
Som en avslutning på kvelden ble det litt TV titting og kveldsmat. Har sansen for serien Touch som går på TV2, så den måtte jeg få med meg før senga kalte.
 
Hva dagen i dag bringer vet jeg ikke ennå, men satser jo på at det blir en god dag. I dag er det 1 mnd. og 4 dager til røykeslutt :-)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar