onsdag 10. juli 2013

Forkjølelse er noe forbanna herk

Forkjølelse, tett i nesa og tung i hodet. Ikke akkurat optimalt rett før ferien, og ikke optimalt når man prøver å trene litt ekstra før en ferie. Men, jeg lar ikke det hindre meg for mye. Pøser på med nesespray og noen ekstra doser fra inhalatoren.

Nå har jeg vært ute å jogget to dager på rad. På mandag ble det 5 km i Njåskogen med Felix, og i går ble det 8 km på asfalt fra Kverneland til Bryne. Faktisk så ble ikke tidene så ille i forhold til vanlig, men pulsen er alt for høy underveis. Lå i pulssone 5 nesten hele veien. Brukte i snitt på 8 km: 5,29 min pr/km, og hadde en snittpuls på 173. Det skal bli veldig interresant å se hva slags utslag det gir på tidene og pulsen, når røyken kuttes ut om 21 dager. Mirakler kommer jo ikke til å skje over natten, men på sikt må det jo gi bedre resultater.

Når det gjelder Felix og lydighetstreninga, har den så og si tatt ferie. Jeg har vært fryktelig dårlig til å trene han i det siste, men litt på kveldene blir det jo allikevel. Og flere 5 min økter, er jo bedre enn få lange økter eller ingeting i det hele tatt. Etter ferien kommer jeg til å sette meg ned og skrive en detaljert plan, for hva vi skal trene på og forventede resultater underveis. En skikkelig struktur, og oppfølging blir viktig for å komme videre nå. Har veldig lett for å skli ut når man har ferie fra organisert trening, og ingen å trene sammen med. Burde egentlig laget en slik plan for lenge siden, men har liksom aldri tatt tak i det. Nå er tiden inne. Nå er det jo bare et par dager igjen før Felix skal nyte sin egen ferie fra meg også :-) Han skal være på Bjerkrheim hos en fantastisk familie som skal passe på han, slik de også gjorde i fjor sommer. Og han skal få kose seg sammen med Golden venninen sin Cherrie. Tror nok han gleder seg veldig :-)

Bare 3 dager igjen til jeg kan nyte solen og varmen i Platanias på Kreta  :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar