mandag 8. juli 2013

Røyken stumpes 1. august, men først ferie på Platanias

Bare 23 dager igjen til røyken stumpes for siste gang. Fra 1. august er jeg røykfri. Så da skal det virkelig bli spennende å se hvordan det påvirker treningsformen, humør og livet ellers. Har jo holdt opp i perioder tidligere også, og endringene har variert. Men, at ting blir annerledes er jo sikkert. Nå har jeg jo satt meg helt andre mål en tidligere også. Treningen blir mer målrettet, og jeg kommer til å følge nøye opp i forhold til helsa ellers. Jeg håper jo at jeg på sikt kan kutte kraftig ned på kols medisinene, og at kanskje håndtakene over hoftene kan bli litt mindre :-) Må bare passe meg for ikke å bytte ut røyken med for mye brus, chips og snop sånn jeg har gjort tidligere.

Nå har jeg hatt veldig koselig besøk av foreldrene mine i ei uke, så det har naturlig blitt litt mindre trening enn ellers. Men, jeg har da fått tid til både litt sykling og en god løpeøkt på fredag ettermiddag med Felix. I helgen var været så bra at vi bla. tok en tur til Stavanger. Da nøt jeg en iskald øl på Hansen Hjørnet. Og det har blitt både øl, vin, grilling, is og brus på terrassen hjemme denne helgen. Det må jo være lov å nyte det litt når været endelig har vært bra.

I dag var det tilbake på jobb. Siste uka før ferien, og Kreta blir neste stopp til helgen. Det skal bli deilig å komme seg ned til garantert sol og varme i Platanias. Jeg har aldri vært der før, men satser på en ferie fylt med sol, bading, avslapping, godt selskap, god mat og drikke. Vi har 150 meter til sentrum, 100 meter til stranden og bassenget (se bilde) ligger bare 50 meter unna leiligheten.

Bildet er tatt fra www.apollo.no
I ettermiddag skal plattingen foran inngangspartiet beises. Men, etterpå er det på tide å snøre på seg joggeskoa igjen. Har pådratt meg en lei forkjølelse. Hoster som bare det og nesa er pottetett, men det skal ikke få hindre meg. Får bare ta et par ekstra inhalasjoner med Ventolinen og Seretidene jeg bruker. Og blir det for ille, får jeg heller bare ta det litt roligere enn ellers.

Er det noen som har gode tips til ting å gjøre eller steder å besøke på Platanias?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar