fredag 12. juli 2013

Joggeturer, fotturer, Bjerkreims tur og sydentur

Jeg har pakket med meg joggesko i kofferten som skal være med til Kreta, så får vi se om de blir brukt til å bare gå i, eller om det blir litt trening også. I natt reiser jeg nemlig til Platanias. Så i morgen på denne tiden har jeg sikkert både badet, blitt solbrent og nytt det lokale ølet.

De siste dagene har det blitt to økter med jogging på ca. 8 km hver. Har økt lengden på noen turer innimellom nå, for å utfordre meg selv, og for å få fremgang. Kan jo ikke bare jogge 5 km i evig tid. Ellers har det også blitt to gode fotturer. En som gikk til Mosvannet på toppen av Fjermestadbakken på Kverneland, og en til Dalsnuten i Sandnes. Det er fantastisk å bare kunne gå og virkelig få sett på naturen rundt seg. Turen til Mosvannet er ikke så spesiell, men det er veldig kjekt å gå rolig å legge merke til dyr og andre ting rundt seg. Samt at det jo er herlig for Felix å få seg et bad underveis i varmen. Slike turer er også utmerket til å legge inn trening for Felix. Jeg pleier å trene både apportering, spor og overværsøk, samt vanlig lydighet som f.eks. innkalling både med stemme og med fløyte, sitt og bli, dekk og bli, fri ved fot med mer. Bare fantasien setter grenser. Men, pass på å gi fri kommandoer og ikke ha hunden i kommando hele turen. Bare korte økter underveis.

Myrullen vaiet i vinden
Felix nyter et forfriskende bad






Denne ble ganske hissig når vi kom for nærme
Glad de stod på andre siden av gjerdet
Innlagt sporsøk underveis på turen
Jeg fant - jeg fant

 Turen til Dalsnuten og utsikten fra toppen var fantastisk. Det er ikke siste gang denne toppen "bestiges".












I dag ble Felix levert til sitt feriehjem i Bjerkreim. Og han så ut til å føle seg hjemme med en gang. Tusen takk for at Felix får bo hos dere. Dere er helt fantastiske :-)

Felix og Cherrie fant tonen med en gang

Skal det være noe frue?

Nå er jeg snart klar for å reise. Så neste innlegg blir reisebrev fra Platanias :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar