mandag 1. juli 2013

Sykkeltur over Høg-Jæren i helga

Da var en god helg over for denne gang. Har fått gjort ganske mye fornuftig, og været har vært godt. I løpet av helgen har det blitt montering av "puslespill" fra IKEA, beising av terrasse, trening av Felix og egentrening. Jeg skulle vært på hyttetur med sykling i Sirdal, som dessverre ble avlyst. Men, da fikk jeg jo gjort litt annet, samt at det ble tid til både jogging og sykling allikevel på hjemlige trakter.

Fra en liten stopp på toppen etter Knudaheia

På lørdag ble det en joggetur langs Frøylandsvatnet på 7 km, og på søndag ble det en sykkeltur med to kamerater på ca. 54 km (snittfart ca. 22 km/t). Vi startet på Kverneland og syklet løypa: Bryne, Lye, Melsvatnet, Undheim, Knudaheia, Sikvaland, Ålgård, Figgjo og tilbake til Kverneland. Dette er den lengste turen jeg har hatt på sykkel, og jeg merker det godt i ryggen at dette ikke er hverdagskost for meg. Håper det kommer seg etterhvert som jeg blir mer vant. Må nok justere litt på setet og styret, men ellers fungerer sykkelen bra. Sleit litt med girvekslingene, men med noen små justeringer på girwaieren så rettet det seg ganske bra. Det var sol og ca. 18 grader, så to flasker med vann var i minste laget. Jeg gikk tom før vi var ferdige, så dette må jeg lære av til neste gang. Ellers hadde jeg med en liten eske med rosiner som ble tom, og jeg fikk også en halv energibar. Det trengtes :-) Ny tur er avtalt på torsdag.



I dag regner det godt ute, og det passer vel ganske godt. Da har jeg en god unnskyldning for å ha en restitusjonsdag uten trening. Og hvis jeg ser på treingsbelastningsskjemaet mitt de siste dagene, så tror jeg det vil være smart med en dag eller to uten særlig belastning. I tillegg får vi besøk fra Horten i dag, og jeg skal på styremøte i Norsk Retrieverklubb avd. Rogaland.


I helga har kona stort sett tatt seg av turene med Felix, så har jeg trent med han på kveldene. Da har han rett og slett gjort super innsats. Fri ved fot, og både stå og dekk under marsj har gått som en drøm. Har også forsøkt meg på dekk og stå under innkalling, og det funket også brukbart. Så det virker som å trene sent på kvelden er optimalt. Skulle ønske alle Lp treninger og konkurranser også var sent på kveldene. Må nok justere dette litt etterhvert. Men, da jeg sliter veldig med å få giret han skikkelig opp, så må jeg bruke de anledningene når motivasjonen hans er høyest og arbeidslysten er der. Kunsten er vel og alltid gjøre treningen gøy nok. Der har jeg mye å hente ennå :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar